top of page

Vanliga frågor

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna vi får gällande tidsbokning, remiss, öppettider och receptförnyelse. Hoppas att det kan vara till hjälp!

Kopierar ner

Remiss

Behöver jag ha en remiss för att kunna boka en tid hos er?
Ja, Remisskrav gäller hos oss då vi arbetar på uppdrag av regionen. När vi tagit emot remissen kommer du att kallas in på ett besök till oss.

 

Hur får jag en remiss till er?
Du kan få en remiss genom att din vårdcentral remitterar dig vidare till oss. Du kan alternativt be en appdoktor att skriva en remiss till oss.

 

Hur länge gäller min remiss?
Din remiss gäller i 1 år. Efter 1 år behöver du en ny remiss från din vårdcentral. Undantag görs för patienter med diagnoserna Hidradenitis suppurativa, eksem och psoriasis där remiss kan gälla längre.


Om jag inom ett år behöver söka hjälp för något annat hos er, behövs en ny remiss?
Ja, en ny/uppdaterad remiss behövs om du önskar söka hjälp med något utöver det som står i din befintliga remiss. 

 

Tidsbokning

Hur kommer jag i kontakt med mottagningen?
 

För tidsbokning

Nybesök bokas på remiss. Om du inte har ett återbesök inbokat kan du kontakta oss på våra telefontider (se våra telefontider här) på telefonnummer 08-449 69 19 och sedan välja knappvalet för tidsbokning, alternativt kontakta oss via 1177 genom att skapa ett ärende till vår mottagning.

​

För avbokning/ombokning

Du kan avboka din tid direkt via 1177 under 'bokade tider eller genom att skapa ett ärende till oss och skriva din avbokningsbegäran. Du kan alternativt ringa oss på telefonnummer 08–449 69 19 och välja knappvalet för avbokning/ombokning. Senast 24 timmar innan besöket ska begäran om avbokning/ombokning ha inkommit annars debiteras du med 400 kr för uteblivet besök/sent återbud.
 

Receptförnyelse
Hur gör jag för att förnya mitt recept?
Du kan enkelt förnya ditt recept genom att logga in på 1177 skapa ett ärende hos oss - ”Förnya recept”. Du kan även ringa till oss på telefonnummer 08-449 69 19 och välja knappvalet för recept.

 

Besöksavgift och frikort
Vad har ni för besöksavgift och gäller frikort?

Besöksavgiften följer region Stockholms patienttaxa. Samtliga mottagningsbesök kostar 275 kr, frikort gäller hos oss. Läs mer här.

Öppettider

Vad har ni för öppettider på mottagningen?

Måndag - torsdag 08.00-16.15
Fredagar 08.00-13.00
Lördagar 08.00-13.00
Söndagar Stängt
Torsdag kväll Extraöppet vid behov.
Lunchstängt varje vardag 12.00-12.45


Din bokade tid

Hur ser jag min bokade tid?
Du kan hitta ditt bokade besök under fliken ’Bokade tider” på Mina sidor på 1177. Skulle du inte hitta din besökstid där kan du även gå in på  Kivra då det är dit våra kallelser skickas i första hand. Har du inte en digital postlåda i Kivra skickas kallelsen per brev i vanlig post.

​

Hitta till mottagningen

Var ligger Älvsjö hudmottagning?
Älvsjö hudmottagning hittar du i centrala Älvsjö på adressen Solberga hagväg 1, 125 44, Älvsjö.

Var kan jag lättast parkera min bil inför mitt besök hos er?
Precis utanför vår mottagning finns ett begränsat antal parkeringsplatser du kan parkera på. Det finns även en större pendelparkering på Herr Stens väg 1, som är cirka 5 minuters promenadväg till vår mottagning. Vi råder dig att åka i god tid då det kan ta en stund att hitta parkeringsplats.


Jag åker kollektivtrafik, hur hittar jag till er?
Tåg och bussar från olika riktningar stannar vid Älvsjö station. Därefter går du cirka 200 meter genom Älvsjö torg till vår mottagning.

Remiss
bottom of page