top of page

Tidsbokning och rådgivning

Vill du behandla ditt hudtillstånd hos oss?
Remiss behövs

För att vi ska kunna behandla ditt hudtillstånd behöver en remiss skickas till oss från din vårdcentral eller via vår vårdapp. Remissen gäller i ett år och avser det tillstånd som du söker hjälp för. Efter ett år krävs en ny remiss från din vårdcentral. En uppdaterad remiss behövs även om du önskar stöd för något annat än det som beskrivs i den befintliga remissen.

Här kan du läsa mer om frågor som rör remiss.

På 1177 kan du själv enkelt hantera många av dina ärenden genom våra e-tjänster. Du kan bland annat:

HANTERA DINA ÄRENDEN SJÄLV PÅ 1177

  • Boka besökstid.

  • Av - och omboka din tid.

  • Förnya ditt recept.

  • Beställa journalkopia.

  • Kontakta oss för allmänna frågor.
     

 

Såhär gör du:
Gå in på 1177.se, välj "Sök vård" högst upp i högra hörnet på sidan och skriv in Älvsjö hudmottagning.
Därefter behöver du logga in med ditt Bank-ID för att få åtkomst till e-tjänsterna. Läs instruktionerna noga.

 

Observera att:

  • Du behöver avboka din tid 24 timmar innan din besökstid för att undvika debitering.

  • När du avbokar din tid får du inte någon ny tid utan behöver kontakta oss åter för ett nytt besök.

I videon nedan visar vi hur du använder våra e-tjänster på 1177.se.

Nyhet!

Nu kan du enkelt avboka din tid under fliken Bokade tider på Mina sidor.
Du loggar in på Mina sidor med ditt Bank-ID och väljer sedan 'Bokade tider' där du ser vilken besökstid du har. Därefter kan du välja att avboka din besökstid. Observera att du inte får någon ny tid när du endast avbokar.

Under mina sidor på 1177/vårdguiden kan du enkelt avboka ditt besök hos oss på Älvsjö hudm

Av-och ombokning av tid

Avbokning och ombokning sker via telefon 08-449 69 19,  eller genom 1177/Vårdguiden, antingen via mail eller genom att avboka tiden under 'Bokade besök' på Mina sidor.
Observera att när du avbokar så får du ingen ny tid. Om du uteblir från ditt bokade besök eller avbokar mindre än 24 timmar innan besöker faktureras besöksavgiften enligt gällande taxa. Detta gäller även om du har frikort.

Telefonnummer 08- 449 69 19 

Måndag - torsdag 08.30- 15.30
Fredag 08.30-11.30

Vänligen ta hänsyn till att telefonen är som mest belastad måndagar och tisdagar. Det kan av den anledningen vara svårt att få en telefontid. Därför hänvisar vi dig till 1177/Vårdguiden.

1177 guide
Telefontider

Rådgivning av sköterska via telefon

Drop-in tid

Måndag - fredag kl 09-11

Notera att dessa drop-in tider endast är avsedda för patienter som upplever komplikationer/besvär efter operation. För övriga besök behöver man boka in en tid. Klicka här för att läsa mer om hur du bokar tid. OBS. Vänligen ta hänsyn till att lång väntetid under drop-in tider kan uppstå på plats.

Kivra

OBS!
På grund av sekretesslagen hanteras inga patientärenden via E-post.

Fästpunkt 1

Visste du att du enkelt kan få kallelse till oss via den digitala brevlådan Kivra? Det är ett enkelt sätt att ha koll på dina inbokade tider var du än befinner dig och inte behöva tänka på borttappade brev. Du kan också lägga in dina bokade tider direkt i din kalender i mobilen.

Anslut dig till Kivra
För att kunna ansluta dig till Kivra och få digitala kallelser behöver du ladda ner appen Kivra i Google Play eller App store. Du behöver också ha digitalt Bank-ID för att kunna bekräfta din identitet.




Om du inte är ansluten till Kivra får du i fortsättningen din kallelse via brev.

bottom of page