Tidsbokning och rådgivning
Vill du behandla ditt hudtillstånd hos oss?
Remiss behövs
För att boka ett nybesök hos oss behöver du först ha blivit bedömd av din husläkare. En remiss skriven av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal behövs sedan skickas till oss.
​​​​
Remissen gäller i ett år för nybesök och avser det tillstånd som du söker hjälp för.
Efter ett år krävs en ny remiss från din vårdcentral. En uppdaterad remiss behövs även om du önskar stöd för något annat än det som beskrivs i den befintliga remissen.
Här kan du läsa mer om frågor som rör remiss.

På 1177 kan du själv enkelt hantera många av dina ärenden genom våra e-tjänster. Du kan bland annat:
HANTERA DINA ÄRENDEN SJÄLV PÅ 1177
-
Boka besökstid.
-
Av - och omboka din tid.
-
Förnya ditt recept.
-
Beställa journalkopia.
-
Kontakta oss för allmänna frågor.
​
Såhär gör du:
Gå in på 1177.se, välj "Sök vård" högst upp i högra hörnet på sidan och skriv in Älvsjö hudmottagning.
Därefter behöver du logga in med ditt Bank-ID för att få åtkomst till e-tjänsterna. Läs instruktionerna noga.
Observera att:
-
Du behöver avboka din tid 24 timmar innan din besökstid för att undvika debitering.
-
När du avbokar din tid får du inte någon ny tid utan behöver kontakta oss åter för ett nytt besök.
I videon nedan visar vi hur du använder våra e-tjänster på 1177.se.